nepali's en annapurna's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van bart en katrijn - WaarBenJij.nu nepali's en annapurna's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van bart en katrijn - WaarBenJij.nu

nepali's en annapurna's

Door: bartenkatrijn

Blijf op de hoogte en volg bart en katrijn

10 December 2010 | Nepal, Kathmandu

namaste!!
nepal zal voor eeuwig en altijd een heftige indruk bij ons achterlaten, en dit op allerlei vlakken... het is een land van duizend schoonheden maar evenveel minder plezierigheden zo blijkt ;-) koorts, diarree, maagklachten, hoogteziekte en andere ongemakkelijkheden, we hebben t allemaal gehad, tot een urine- en bloedonderzoek in een nepalees berghospitaaltje toe, wat op zich natuurlijk een onvergetelijke ervaring is haha. maaaaaar wat we ervoor teruggekregen hebben is van onschatbare waarde, de fameuze Annapurna Circuit trekking, 14 dagen door de Nepalese Himalaya, met als letterlijke hoogtepunt de Thorung La bergpas op 5416 m hoogte, op een dag 1000m stijgen en 1400m dalen, je zou minder efkes zuchten.
een tocht die loopt van in de groene laagten tot in de rotsachtige hoogten, langs snowy peaks om meer dan u tegen te zeggen, hoe hoger je komt, hoe meer alles je adem wegneemt, vooral omdat het zuurstofgehalte steeds lager is vanaf 3000m en dat voel je. we passeerden de meest onherbergzame en onbeschrijfelijke dorpjes in the middle of nowhere, waar we ook overnachtten, zo diep mogelijk in onze slaapzak want het was er krakend en vriezend kou s nachts.
oh ja, we zijn er alweer net iets te laat toegekomen, weinig toeristen riskeren zich in deze kou nog de bergen op.
maar wat een adrenalinestoot geeft t om die bergpas over te gaan, je voelt je inderdaad wel heel dicht bij het dak van de wereld daar.
na de afdaling hebben we nog een dagje doorgewandeld en dan een vliegtuigje genomen naar Pokhara om vandaar de bus te nemen naar Kathmandu, de hoofdstad, die we toch ook nog een bezoekje moesten verschaffen. de Monkey Temple, de stupa in Boudnath, een van de grootste ter wereld, het Durbar Square, het Unesco werelderfgoed van Nepal, we hebben t maar weer mooi allemaal gezien.
nu proberen de darmen weer op zn effen te krijgen en hup naar de warmte en tropische zon van Indonesie mmmmmmmm we kunnen niet wachten...
we drinken een cocktailtje aan het strand op jullie gezondheid hoor ;-)

trijn en bart
x

para los extranjeros:
namaste!!
nepal quedara para siempre en nuestras memorias para sus milliones de bellezas pero tambien para sus lados menos agreables. probelams de diarrea, estomago, fievre, altitud, ..., todo ha pasado en nuestro camino. pero al otro lado hemos visto maravillos fantasticos, el Annapurna Circuit, un trekking de 14 dias, hasta un altitud de 5416 metros, pasando por pueblitos in the middle of nowhere, en un frio que te cagas, mirando snowy peaks con un sentimiento de estar en el techo del mundo!!!!
despues hemos visitado tambien el capital Kathmandu, con una cultura dramatica.
pero ahora es tiempo para sol y playa y verano en Indonesia... hasta la playa!!!!
x
trijn y bart

• 11 December 2010 - 10:16

Pa:

prachtige reportage, schitterende beelden ; dit nemen ze jullie nooit meer af ; weet je, tom jacobs is vanaf 05 01 2011 in sydney, misschien een tip om stanley en livingstone te spelen ?

• 11 December 2010 - 10:56

Sandy:

Waw meid, weer onwaarschijnlijk wat jullie allemaal meemaken... van the good tot the bad... Die darmen ik kan er mij iets bij voorstellen en prettig zal wel anders zijn, maar zoals je zelf zegt, het maakt allemaal deel uit van een onvergetelijke ervaring, ongetwijfeld!!!! Echt WAW!!!

• 11 December 2010 - 11:42

Marcel En Lieve:

Dag Bart en Katrijn
    bedankt voor het mooie verslag.We volgen jullie geboeid en ook wel een beetje jaloers.Alhoewel, we mogen zelf ook niet klagen: we zijn pas een week terug van een 14 daagse cruise van Hong-Kong over Vietnam naar Bangkok en Singapore.Van de vochtige hitte ginderachter naar vorst en sneeuw hier in Vlaanderenland,'t verschil was groot!
    Geniet met volle teugen van jullie once in a lifetime experience.Tot later
    Marcel en Lieve

• 11 December 2010 - 14:08

Ste:

waw-annapurna is en blijft ook onze topper! lang leve de vlaggetjes

• 11 December 2010 - 16:37

Gerdy:

met de wind van achteren zou ik zeggen
    groetjes van uit de werldse gemeente meulebeke

• 13 December 2010 - 18:54

Lore:

Liefste vriendjes,

Eindelijk eens tijd gevonden om alles eens te bekijken(ben ziek,dus beetje tijd) maar wat een een leuke foto's allemaal!! Zie dat jullie echt de tijd van jullie leven meemaken, blijven genieten!! Hier alles goed, Matisse groeit en groeit wordt een echte sloeber!! Met de baby in de buik ook alles goed, heel levendig!!
    Mis jullie wel beetje!!
    Geniet er echt nog van......

Tot een volgende
    xxx
    Joke Lore en Matisse en baby

• 15 December 2010 - 13:42

Barteken,:

is een absolute verrassing te vernemen dat jullie de wereld aan het verkennen zijn...jammer dat nepal al voorbij is, had je daar bij vrienden van mij kunnen laten logeren in kathmandu...als ge nog thailand denkt te passeren, daar heb ik ook een goed adreske op koh lanta....en de uitbaatster heeft er duvel en leffe... in alle geval, geniet van jullie trip!