hakuna matata in Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van bart en katrijn - WaarBenJij.nu hakuna matata in Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van bart en katrijn - WaarBenJij.nu

hakuna matata in Tanzania

Door: bartenkatrijn

Blijf op de hoogte en volg bart en katrijn

20 Februari 2011 | Tanzania, Dar es Salaam

jambo!!

ondertussen zijn we al een paar weken op het Afrikaanse continent dus het werd tijd voor nog wat nieuws naar het thuisfront...
de hoofdmoot van onze Afrikaanse ervaring tot nu toe is beestjes, beestjes, beestjes... 'game spotten' zoals ze hier zeggen, wildlife gaan opzoeken in de nationale parken. we hebben een park voor beginners gedaan in de buurt van Johannesburg, nl. Pilanesberg, voor we aan het echte werk begonnen in Tanzania, in de Serengeti, een van de grootste wildlife parken ter wereld, en ook Ngorongoro en Lake Manyara.
en ja hoor, de 'big five' zijn gespot, leeuwen, luipaarden, olifanten, buffels en neushoorns, allemaal onze jeep gepasseerd, en we keken vol bewondering toe. verder nog gordes zebra's en wildebeests, giraffen en gazelles, nijlpaarden en hyena's, vogels, hagedissen, noem maar op... allemaal beestjes dus!!!
maar Tanzania heeft nog heel wat meer te bieden, vergis je niet. voor we ons in het safari-avontuur stortten, zijn we een paar dagen gaan genieten op Zanzibar, een eiland aan Tanzania, met de mooiste, azuurblauwe stranden ooit gezien en de fantastische eiland-vibe.
en er was uiteraard nog iets wat we niet mochten missen hier, de grote en machtige berg Kilimanjaro! helaas geen budget, geen tijd, en ook geen schoeisel meer om de berg te beklimmen, maar we zijn toch op dagtocht geweest om zo dicht mogelijk bij de voet te komen, en ja, het is een indrukwekkend stukje gebergte, 5480m hoog en een eeuwig witte top.
vanavond komt een vriend ons tegemoet en reizen we samen verder zuidwaarts. Malawi en Zuid-Afrika staan zeker nog op het programma, en het wordt nog kiezen tussen Zambia of Mozambique. dus er volgt nog een allerlaatste verslagje voor jullie ons weer op Belgische bodem mogen verwelkomen...

hakuna matata!
de Mzungus, Bart en Katrijn

• 20 Februari 2011 - 18:49

Pa En Ma:

beste reisverslag tot nu toe ; we zien uit naar jullie terugkomst

• 21 Februari 2011 - 06:56

Tine:

Jullie zien er super goed uit!! Geniet er maar van! x

• 21 Februari 2011 - 11:42

Griet:

Mooie foto's!! Zo prachtig. Wel een beetje jaloers :)
    Jullie zien er super uit!
    Groetjes Griet en Stijn x

• 21 Februari 2011 - 16:40

Zus:

Al die prachtige dieren die wij alleen op Discovery Channel zien... Mooie zon en azuurblauwe stranden... Hebben jullie wel nog goesting om terug te keren? Wij verlangen in ieder geval wel tot jullie weer thuis zijn... Ons nichtje (Tineke) gaat trouwen, hé, zuske, maar mama heeft t misschien al laten weten. En Morgan heeft hier in een verborgen hoekske een heel oud dagboekske van mij teruggevonden, waar je een grote hoofdrol in speelt, ge moet t maar es lezen als je thuiskomt...

• 21 Februari 2011 - 17:46

GERDY:

we zien er allemaal naar uit om u terug thuis te zien komen >>ook daar moet je op voorbereid zijn , dus bij deze
    ik ben er zeker van dat ge u > sorry > jullie dan ook onmiddelijk terug thuis zullen voellen in ons koud landje tussen de bergen >>>> PAPIER ....
    hihi we zien er naar uit u terug te zien GENIET er nog van
    groetjes uw neefke

• 24 Februari 2011 - 09:14

Aagje En Karel:

Hela Katrijn en Bart,

Dank je wel voor jullie reactie op onze 'waarbenjijnu' website! Heel erg leuk jullie verhalen. En wegens visa en opstandelingenproblemen in het Midden Oosten, zou het weleens kunnen dat we rapper richting India, Nepal, China... vertrekken. Dus meer tijd over ginder... jullie foto's en verslagjes geven ons alleen maar meer ideeën en goesting! Geniet van de laatste anderhalve maand en tot over een half jaartje in Belgenland!

Aagje en Karel

• 27 Februari 2011 - 14:10

Nele Pyf:

weer een mooi verslagje met super foto's erbij.
    Afrika doet jullie goed!!!
    heb al altijd eens Zanzibar willen doen en jullie foto's doen het nu nog extra kriebelen.
    ik vind het zalig hoe jullie stukje per stukje de wereld verkennen.
    ik wens jullie veel plezier in Afrika en nog niet denken aan het naar huis komen (alhoewel ik daar wel naar uitkijke:) miss you guys, dikke kus

• 07 Maart 2011 - 10:05

Sanne:

Hallo, ik kom julie verslag tegen op internet en ik zou heel graag meer willen weten over jullie tour in Mongolie, ik arriveer in mongolie rond 15 november (Waren jullie er heel veel eerder?) Mijn mailadres is: sannedorrepaal@hotmail.com Ik hoop dat je me een mailtje stuurt zodat ik je adres heb! Alvast dank! groetjes Sanne