weekje in bruisend Beijing - Reisverslag uit Peking, China van bart en katrijn - WaarBenJij.nu weekje in bruisend Beijing - Reisverslag uit Peking, China van bart en katrijn - WaarBenJij.nu

weekje in bruisend Beijing

Door: bartenkatrijn

Blijf op de hoogte en volg bart en katrijn

19 November 2010 | China, Peking

een miniverslagje na een week in Beijing, voor we naar Nepal vliegen.
Beijing is tof tof tof!!!
het krioelt van de vinnige chinezen, stampvolle metro's, restaurants, straten, ...
en het loopt over van cultuur en geschiedenis, met als topper natuurlijk the Great Wall,
de onovertrefbare wereldwonderlijke Chinese Muur die je toch wel eventjes omver blaast, wat een constructie.
het Tiananmen plein waar geschiedenis werd geschreven door Mao maar ook door de grote protesten.
de Forbidden City en het Summer Palace waar de vroegere emperors hun lief en leed deelden.
het fameuze Olympische stadium en de Watercube ernaast, nice work!
talloze tempels, musea, marktjes, hutongs (oude steegjes), kungfu shows, ...
delicatessen als gefrituurde schorpioenen of zeepaardjes, kuikentjes op de bbq, maar ook Peking Duck en Spicy Beef Noodles mmmmm...
en ook het uitgaansleven hebben we eventjes onder onze loep genomen :-)
teveel om op te noemen en teveel om in een week te bezoeken en te ervaren, maar we hebben ons best gedaan en het is ons bevallen.
nog een goeie was en plas zodat we fris en monter aan de grote Nepaltrekking kunnen beginnen over een paar dagen.
wish us luck!

dikke smakkerd
x
bart en katrijn

PARA LOS EXTRANJEROS
Beijing es de puta madre!!! una ciudad superviva, llena de cultura, historia, y sobre todo a tope de milliones de chinos ;-)
el top por supuesto es el Pared Chino, the Great Wall, uno de las maravillas del mundo, increible este construccion.
hemos visto tambien el Tiananmen square donde Mao he escrito historia pero tambien habian grandes protestas,
la Ciudad Prohibida,the Forbidden City y the Summer Palace, los dos sitios donde vivian y trabajaban los emperadores.
que mas? el stadio de los Olympic Games con el Watercube al lado, montones de mercados, templos, hutongs, show de kungfu,
comida china como scorpios fritos, pero tambien el delicioso Peking Duck o Spicy Beef Noodles mmmmmm...
tambien hemos probado la vida de noche de Beijing ;-)
ahora nos estamos preparando para irnos a Nepal para el gran trekking en las montanas altas...
wish us luck!
beso
bart y katrijn

• 20 November 2010 - 16:03

Sarita:

Ciao belli,
    hoy Matildita cumple sus 2 meses, aunque a mi me parezca que siempre haya estado con nosotros :)
    Yo vivo mi segundo erasmus, pero con mucho menos de alcool :))
    Abbraccio da un'Italia di sole e di bambini!
    Sarita

• 20 November 2010 - 21:08

Dieter Casier:

Cool!

• 21 November 2010 - 00:46

Sandy:

Hi meid,

vanavond geland vanuit Brazilie voor 25 graden minder... pfff... lastig! En maandag al opnieuw aan het werk, maar bon, live goes on, niet?
    Waw, jullie avonturen zien er super uit! Geniet er met volle teugen van en wees voorzichtig!
    x

• 22 November 2010 - 20:31

David Ploem:

Hello daar,

eerste keer op de blog want begon mijn duikbuddy toch wel een beetje te missen. Het ziet er allemaal prachtig uit. Jullie zien er al volleerde wereldreizigers uit. Blijf ons op de hoogte houden. Vele groeten.

• 30 November 2010 - 13:13

Tina, Rik & Fay:

Piep Trijn en Bart, veel succes met de trek in Nepal, en oooh zalige foto's... Westmalle in Beijing, dju toch! Fay groeit goed!
    Besitos x