laatste chineesjesdagen... - Reisverslag uit Peking, China van bart en katrijn - WaarBenJij.nu laatste chineesjesdagen... - Reisverslag uit Peking, China van bart en katrijn - WaarBenJij.nu

laatste chineesjesdagen...

Door: bartenkatrijn

Blijf op de hoogte en volg bart en katrijn

23 Oktober 2010 | China, Peking

hi there!!!

nog een laatste update vanuit chineesjesland... en op naar mongolia, waar we allereerst een paar handschoenen zullen mogen inkopen om de vrieskou te trotseren. spannend!

waar hebben we hier de laatste tijd zoal uitgehangen?? vanuit Guilin ijn we de wereldbefaamde rijstterrassen gaan bewonderen, of tis te zeggen, we hebben dat geprobeerd, maarhet blankwitte mistgordijn in de bergen heeft ons zicht wat geblokkeerd, jammer, maar moeder natuur heeft gesproken. gelukkig liepen daar de 'long hair people' rond, hoe langer hun haar, hoe aantrekkelijker, geldt de regel. onze coiffures voldeden dus niet haha.

volgende stad was Chongqing, groot, met duizenden trappen in kleine steegjes, immens contrast tussen arme buitenwijken glitterglamour binnenstad met wolkenkrabbers en McDonalds, KFC en PizzaHut op iedere hoek. hier ferm genoten van de oh zo spicy noodles, mmmmm.

hier startte de fantastische driedaagse riviertocht langs de Drie Kloven (Three Gorges) op weg naar Yichang. verre van een luxecruise maar de omgeving oogverblindend mooi. deze drie kloven zijn bekend van de Three Gorges Dam, een van de grootste ter wereld.

op naar Xi'an, megastad, veel hipper dan de vorige, en toeristischer gelukkig, waardoor je minder aangestaard wordt, oef. we zijn hier een 4-tal dagen gebleven om alles op t gemakske te bezoeken. daarnaast hebben we (naar mijn allergrootste blijdschap, maar een beetje met ergernis van bart hihi) een pandareservaat bezocht, oooooohhhhhh ;-). en als grote climax, het 'achtste wereldwonder', het Terracotta leger, duizenden stenen soldaten en paarden ingegraven om krijgsheer Qinshihuang te beschermen in zijn hiernamaals, goed zot.

nog enkele leuke weetjes over de Chinezen...

jaja, chinzen zijn oh zo zot van alles wat blinkt, flikkert en neonlichtjes heeft

jaja, chinezen zitten graag in kippenzit (bart zijn woord voor op je hurkje zitten)

jaja, chinezen zijn compleet karaokegek

en ja hoor, alle chinezen, ALLE chinezen, roggelen en fluimen erop los

en zeker, chinezen hebben geen schaamte om je aan te staren en te blijven aanstaren tot in het oneindige...

nu ja, who can blame them ;-)

lieve vriendjes,

nu gaan we voor ons laatste noodlemaaltijd en een laatste Tsingtao (nog behoorlijk te drinken chinees bier)...

tot gauw met mongoolse nieuwsjes.

xx

PARA LOS EXTRANJEROS
hola!!
antes de irnos a mongolia, un pequeno update de los ultimos dias en china.
en guilin nos fuimos a visitar los rice terraces, famoso en el mundo, pero habia un pared blanca de fog, entonces no hemos visto nada. es decis, habian the long hair people alli, aue nunca cortan el pello, muy interessante.
despues fuimos a chongqing, una cuidad grande, con un contraste enorme entre pobre y rico, fuerte.
de alli hemos empezado el viaje en el barco a los three gorges, tres dias entre montanas superbonitas.
y por fin hemos visitado xi'an, con the terracotta army, superfuerte, un ejercito de milles de soldados de terracotta, para protejer el Qinshihuang in el afterlife, poco loco.
ale hup, a mongolia...
ciao!!