ni hao from china - Reisverslag uit Guilin, China van bart en katrijn - WaarBenJij.nu ni hao from china - Reisverslag uit Guilin, China van bart en katrijn - WaarBenJij.nu

ni hao from china

Door: bartenkatrijn

Blijf op de hoogte en volg bart en katrijn

23 Oktober 2010 | China, Guilin

ni hao allemaal!!!

na een eerste weekje into the wide wild world, wat tekst en beeld voor jullie…
onze excuses voor de fotos op hun kant, deze chinese pc flipt als k die wil draaien
de eerste dagen in hongkong waren de perfecte intro in china, superstad, very typical chinese, maar heel proper, fun, een skyline om u tegen te zeggen, vriendelijke chineesjes, jammie food en chinees bier haha. die chinezen zijn nu toch eens absoluut helemaal gek van alles wat blinkt, beweegt, flikkert en flasht, ongelofelijk! voor de allereerste keer zijn we tot op het 55ste verdiep gelift in zon wolkenkrabber, dat kietelt toch efkes in de voetjes. vanuit hongkong zijn we the big big buddha gaan bewonderen op lantau island, de grootste zittende bronzen outdoor buddha ter wereld, wat zeg je daarvan. het communicatieprobleem viel in hongkong nog goed mee, maar eens we in shenghzen de grens overstaken begon het echte hand- en voetenwerk, whel you flom, my fliend, tot zover het engels, eens in yangshuo gearriveerd, het stadje met zijn sprookjesachtige en adembenemende heuvels, werd die woordenschat uitgebreid met wat beautifull en bamboo boat en vele okays, hilarisch allemaal, maar we verstaan elkaar uiteindelijk wel…
ni hao – goeiedag- en xi xie – dank u-is ons beperkt chinees woordenboek tot nu toe. het stokjeseten, of in mijn geval eerder stokjesworstelen, begint een propere vorm aan te nemen. de chinezen kijken allemaal heel gefascineerd naar onze voeten, we denken wegens hun grotere maat dan het gemiddelde hier, en af en toe zie je wat meisjes giechelend naar de blonde god bart kijken, haha.
met deze mooie boodschap laten we jullie even wegdromen en mijmerend uitkijken naar meer very soon…
with love from china
bart en trijn
x

PARA LOS EXTRANJEROS
ni hao a todos!!!
especialmente para mis amigos extranjeros, tambien un poco la historia de nuestro viaje en espanol.
hongkong fue perfecto como introduccion en chine. un ambiente muy moderno, una ciudad muy viva, la gente muy amable, mmmmm la comida, un skyline de puta madre... los chinos nos parecen un poco loco, quieren a todo que tiene blingbling y flash y neonm increible.
una vez llegando en shenzen ha empezado el problema de communicacion, nada de ingles en ningun parte, solo signos chinos. back to the stone age, communicar con los manos.
en yangshuo hemos disfrutado the wonderfull nature de china, madre mia, que bonita las montanas.
empezamos a aprender de comer con chop sticks, de nada facil.
pero aun tenemos mucho tiempo...
hasta la proxima!
X

• 25 Oktober 2010 - 13:57

Grietje:

Hey Katrijn en Bart

Wat zien jullie er happy uit >Mooie foto's, leuke verslagen, hier al alle nieuwtjes bijgevoegd op de worldcard.
    Hier alles prima op iPAVUB. Een goeie mood!
    Liefs
    grts
    grietje

• 26 Oktober 2010 - 21:16

Rita:

Hallo Bart en Katrijn... Mooi in superlatief !!- t wordt voorzeker n onvergetelijke belevenis waar jullie geen spijt van zullen hebben maar integendeel...altijd meer goesting om verder te gaan...
    IK volg jullie mee via deze site - schitterend concept - en geniet op mijn manier van jullie avontuur -
    Nog vele mooie momenten samen op la Terra ! ;-)

• 28 Oktober 2010 - 14:38

Els:

Dag reizigers,
    Hoe leuk om jullie van op afstand te kunnen volgen. De gorges zien er echt 'gorgeous' uit! Ik ben al benieuwd naar jullie avonturen in Mongolië.

Groetjes van op de VUB!
    Els

• 28 Oktober 2010 - 18:09

Lore:

Hey hey, vriendjes!!
    Zie dat jullie het daar goed stellen, leuk om te kunnen volgen wat jullie daar allemaal meemaken!!
    Hier alles ok!!
    Geniet er maar van en we verlangen al tot het volgende verslag+foto's!!
    Dikke kus
    Joke Lore en Matisse en ....
    x x x x

• 02 November 2010 - 20:40

Broertje:

Hey daar,

Leuk om te lezen dat alles naar wens gaat en het dolle pret is. Ben benieuwd naar jullie verhalen uit Mongolië. Geniet van deze unieke ervaring. groetjes

• 08 November 2010 - 20:02

Lieselot BTC:

Joepieeeeee!!
    Ik lees en ik geniet!
    Ooooh, wat ben ik jaloers :-)
    geniet maar van elke seconde, want hier missen jullie nikse dan koud weer en regen!
    Verlang al tot de westmalle die we achterover slaan als jullie terug zijn!
    Liefs en groetjes