Aussie wicked roadtrip - Reisverslag uit Perth, Australië van bart en katrijn - WaarBenJij.nu Aussie wicked roadtrip - Reisverslag uit Perth, Australië van bart en katrijn - WaarBenJij.nu

Aussie wicked roadtrip

Door: bartenkatrijn

Blijf op de hoogte en volg bart en katrijn

31 Januari 2011 | Australië, Perth

G’day mates!!!

Na een goeie 9000km roadtrip door Australie met onze wicked campervan hoort wel weer eens een verslagje… We zijn door het Northern Territory (Darwin), door de outback tot Southern Australia (Port Lincoln) gereden en dan op naar het westen tot in Perth. Qua temperatuur ging het van extreem warm en vochtig tot extreem droog tot koud en regenachtig tot gewoonweg superaangenaam zonnig. Ook qua fauna en flora hebben we een breed assortiment voorgeschoteld gekregen. Krokodillen, dolfijnen en haaien (jawel ;-)), kangooroo’s, wombats en walibi’s, emu’s, pelikanen en papegaaien, vleermuizen en hagedissen, spinnen, muggen, sprinkhanen, maar vooral en bovenal miljoenen en miljarden vliegen die je als geobsedeerd blijven aanvallen tot je er horendol van wordt…
We hebben een heel pak nationale parken doorkruist waar de aboriginal hun heilige grond hebben en nog steeds wonen en hun tradities (proberen) verder te zetten, en waar ongelofelijke rotsformaties, canyons en andere natuurfenomenen te zien zijn. Zo passeerden we Kakadu, Uluru, de Olga’s in Kata Tutja, Kings Canyon, de Devil’s Marbles in de outback. Het was een lange weg van rood zand, oneindige leegtes, spookdorpjes en verre horizonten. Maar eens meer in het zuiden reden we ook langs overweldigende kliffen aan de kust, azuurblauwe stranden, surf spots, kilometers wijnranken (met bijhorende wijnproeferij natuurlijk). Eindbestemming was de grootstad Perth, waar we Australia Day gevierd hebben op zn Aussie’s, met gigantisch vuurwerk en pintjes. En uiteraard zijn we ook gaan supporteren voor Clijsters tijdens de finale van Australian Open. We waren dan misschien wel praktisch de enige Belgen in het café, ze heeft toch maar mooi gewonnen ;-).
Overmorgen vliegen we naar Afrika voor de laatste etappe van onze reis. We hebben ons schema een beetje moeten aanpassen, Mozambique gaan we overgeslaan omdat het er momenteel te hard aan het regenen is. Dus het wordt hoogstwaarschijnlijk Tanzania, Botswana, eventueel Namibie, en Zuid-Afrika (we ronden onze reis af in Kaapstad).

Greetz from down under,
Bart Bushtucker en Katrijn Kangooroo

• 31 Januari 2011 - 12:34

Marie & Boecke:

He globetrotters, het is altijd met veel plezier dat we jullie verslagjes lezen! Wat gaat de tijd toch snel, dus profiteer er nog maar maximaal van. Hier gaat alles zijn gewone gangetje.

tot gauw,

big kizzzzzz Marie, Joris & Camille ( op zijn frans uitgesproken he )

• 31 Januari 2011 - 13:57

Tine Pyf:

Helaba,

Na lang wachten, zijn we blij terug nieuws te krijgen van jullie. Heb je papa gezien tijdje geleden en hij was ook ongeduldig aant wachten op nieuw verslagje. Heb je ons nieuwjaarscadeutje ontvangen van Nele en ik, extra fotoruimte op jullie blog (ondertussen al 3 weken geleden)?

De foto's zijn zalig, jullie maken me echt jaloers. Zeker die foto van bart met z'n surfplank in Bali, had het ook zo graag nog gedaan, maar wij hadden geen tijd meer. Katrijn, ziet er leuk nieuwjaarsgeschenkje uit voor zover ik het kan zien. Christof en ik zijn ons ondertussen aant voorbereiden om te gaan skiën, vandaag z'n eerste les op matten gehad. Zaterdag vertrekken we al naar Les Menuires met Hoste enzo, zie het al volledig zitten.
    Nu begint het echt in te korten voor jullie, dus blijven genieten en veel foto's trekken.

Big kiss
    Tine

• 02 Februari 2011 - 13:30

Eva:

man man man ....kwijl op de foto's
    'geniet ervan' is te onnozel om te schrijven....besef het, dat is beter!
    Geweldig!!
    jullie zien er goed uit, houden zo tot aan de terugkomst.
    liefs vanuit muf ruikend klaslokaal terwijl het buiten -2C is.
    Eva x

• 03 Februari 2011 - 16:58

Rita Vandepapeliere:

HET IS DE EERSTE KEER DAT IK JULLIE VERSLAG LEES !!! PRACHTIGE FOTO'S!!! GENIET ER VAN ? TERWIJL JE DE KANS KRIJGT!!!
    IK NIET ?OF JE WEET ?WIE IK BEN ,,,,
    De zus van Carlos v d p ,,,, en de meter van Karl Vandepapeliere!!!
    Nog het beste ,,, veel reisplezier !!
    Rita Vandepapeliere -Frans Vandeputte
    Molenweg Aarsele - Tielt

• 05 Februari 2011 - 14:42

Dieter Casier:

DE MAX!!!!

• 09 Februari 2011 - 08:50

Sté:

waw!!!!!- het komt allemaal terug- de foto's zijn al super maar in het echt is het nog es x 1000, geniet er maar van x

• 13 Februari 2011 - 15:03

Bert En Miet:

Jawaddedadde !!
    Awel schatjes wat zijn wij onder de indruk ! En uiteraard ook een beetje heel erg stikjaloers !
    Prachtige foto's en alweer een zalig mooi verslag, nu beginnen we toch wel straf te verlangen om die straffe toeren live te kunnen horen.
    Ge ziet er alle2 eel eel goe uit, tof om die stralende kopkes te zien.
    Bert zou willen dat jullie dat verder uitstekend stellen en ik zou willen dat we ne keer konden komen piepen, hihi
    Al verlangend naar jullie volgend verslag...
    Bert en Miet

• 16 Februari 2011 - 11:49

Rik, Tina & Fay:

Ooooh lieverds, wat ziet dat er allemaal geweldig uit! Het busje, de bushcamping, de beesjes, de views en dan jullie twee... Ik word echt blij van jullie genietende gezichten! Jullie reis wordt er eentje om nooit meer te vergeten. Hier is Fay ondertussen bijna 5 maand! Ze eet groentepapjes in alle kleuren en is over het algemeen echt vrolijk - hoe meer uitstapjes er te beleven vallen - des te vrolijker - nouja, van wie zou ze dat hebben?
    We kijken stiekem al een beetje uit naar jullie terugkeer die de lente en reisverhalen met zich zal meebrengen!
    Geniet 200% van Afrika!